Koncepcja
- Szczegóły
- Utworzono: sobota, 01, luty 2014 20:36
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY
przyjęta uchwałą Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Gastronomicznych
w Bydgoszczy z dnia 16 kwietnia 2013 r.
Misja szkoły
„Cokolwiek potrafisz lub myślisz, że potrafisz, rozpocznij to, odwaga ma w sobie geniusz, potęgę i magię”
Johann Wolfgang von Goethe
|
Nasza szkoła kształci przyszłych ludzi sukcesu – odpowiedzialnych, przedsiębiorczych, aktywnych oraz twórczych. Młodzież uczy się samodzielności i współpracy w grupie, mając poczucie własnej wartości. Świadomie zdobywają wiedzę i umiejętności, cechuje ich kultura osobista i przestrzeganie etyki zawodowej. Zapewniamy naszym uczniom i klientom jakość kształcenia, wychowania i opieki, atmosferę pełną życzliwości, zajęcia wspierające proces uczenia się i rozwój fizyczny ucznia.
Cele jakie stawiamy sobie do realizacji to:
- Kształcenie i wychowanie oparte jest na uniwersalnych wartościach równości, tolerancji, szacunku do pracy, szacunku do tradycji i dorobku kulturalnego naszej Ojczyzny oraz otwarcie na wartości Europy i świata.
- Wspieranie i motywowanie uczniów w dążeniu do osiągania zamierzonych celów, kreatywności, rozwijanie kompetencji kluczowych.
- Osiąganie wysokiego poziomu kształcenia umożliwiającego samodzielne rozwiązywanie problemów, umiejętność poruszania się po rynku pracy.
- Rozwijanie samorządności młodzieży w szkole i środowisku.
- Dbanie o dobry wizerunek naszej szkoły oraz budzenie dumy zawodowej.
- Pozyskanie środków unijnych w celu wyrównania szans młodzieży.
- Nieustanne doskonalenie zawodowe nauczycieli i tworzenie życzliwej atmosfery współpracy.
- Doskonalenie współpracy z hotelami i zakładami gastronomicznymi.
- Stworzenie nowoczesnej i atrakcyjnej w kształceniu zawodu i dydaktyce , bazy szkoleniowej.
- Spełnienie wymagań i zadań stawianych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Urząd Miasta Bydgoszcz będący organem prowadzącym szkołę, Urząd Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty, będący organem sprawującym nadzór pedagogiczny.
Nasz absolwent to człowiek, który:
- jest kreatywny, odpowiedzialny, tolerancyjny i życzliwy
- zna kulturę i tradycję naszego kraju i regionu
- posiada świadomość i wrażliwość moralną
- zachowuje się w sposób akceptowany społecznie
- dba o rozwój intelektualno-emocjonalny
- rozwija swoje pasje i uzdolnienia
- jest kompetentnym fachowcem, przestrzegającym zasad etyki zawodowej
- aktywnie i odpowiedzialnie uczestniczy w życiu społecznym
- jest skuteczny w poszukiwaniu pracy
Pożądane kompetencje i cechy osobowości, których kształtowanie jest uwzględnione w strategii wychowawczej szkoły to:
- otwartość
- niezależność
- wytrwałość
- poczucie własnej wartości oparte na kompetencjach
- tolerancja dla błędów
- umiejętności przywódcze
- poczucie odpowiedzialności za dobro wspólne